17 de febrer 2012

ELS ALUMNES DE 3r VAN A BARCELONA A VISITAR EL PARLAMENT

El dia 14 de febrer els alumnes de 3r d’ESO vam anar d’excursio al Parlament de Catalunya i a fer un recorregut per l’urbanisme de la ciutat.

A dos quarts de nou ja estàvem tots esperant pujar a l’autocar. Un cop vam arribar a Barcelona, l’autocar ens va deixar a l’Eixample, davant de la Pedrera, on caminant Passeig de Gràcia avall contemplàvem les cases modernistes més luxoses de l’Eixample, com la Pedrera o la casa Batlló, fins arribar a la Plaça Catalunya, on vam esmorzar.

Un cop havíem agafat forces, era hora de seguir: des de la Plaça Catalunya fins la Catedral de Barcelona, on vam observar les restes de muralles romanes. També vam entrar a veure el claustre de la catedral gòtica i seguidament ens vam dirigir a la Plaça Sant Jaume, l’antic fòrum de Barcino, on vam fer-nos una foto davant del Palau de la Generalitat. Continuant per la part medieval de Barcelona van seguir en direcció a la preciosa església de Santa Maria del Mar, a la qual vam entrar però no hi vam poder dedicar massa temps a causa de l’hora. Just sortir de l’església ens vam trobar amb l’antic Fossar de les Moreres, que recorda els fets de l’11 de Setembre de 1714, i on encara avui hi ha moreres que recorden el seu nom.
Ens vam dirigir tot seguit cap al Parc de la Ciutadella on, abans d’arribar-hi, vam poder contemplar el mercat del Born, antic “Mercabarna” que havia de ser una biblioteca però en el procés d’obres s’hi van trobar restes arqueològiques i fins a dia d’avui encara hi ha arqueòlegs treballant dins.

Pocs metres mes enllà i per fi érem al Parc de la Ciutadella on desprès d’una bona estona esperant per aquell parc envoltat de vegetació i d’història entràvem al Parlament. Ens va rebre la Noemí, la guia que ens acompanyava durant la visita. Mentre érem al Parlament visitant les diferents sales i escoltant les explicacions de la Noemi ens anàvem creuant amb diferents diputats que voltaven per allà. Per últim vam seure a l’hemicicle i al sortir ens van repartir un dossier i les professores que ens acompanyaven, la Isabel i la Míriam, ens van deixar una estona per poder dinar.

El bon temps ens va acompanyar encara que la fredor de l’ambient es feia notar. Era hora de marxar, pujar a l’autocar i tornar.

En conclusió, un dia a Barcelona espectacular i una nova experiència que mai oblidarem!