20 de març 2012

QUI HA DIT QUE LES MATES NO SÓN DIVERTIDES?

Avui hem fet una classe de matemàtiques diferent. La nostra professora, la Montse Gimeno, ens ha preparat unes activitats pràctiques al pati de l’institut.
Acabem de fer el  tema de proporcionalitat i  hem aplicat els continguts que hem après fent unes activitats que ens han motivat força.
Hem calculat l’alçada de la fumera aplicant el Teorema de Tales, hem calculat la diagonal de la pista de  bàsquet aplicant el Teorema de Pitàgores i després hem calculat una escala numèrica per poder dibuixar la pista de bàsquet en un plànol.

Qui diu que les mates són avorrides? Avui hem comprovat que no, a més hem descobert que les podem aplicar a tot el que ens envolta. No són tant rares com ens pensàvem, les fem constantment.
Nosaltres som alumnes de 2n A i la nostra profe ens ha ensenyat que també som competents amb les mates.  Ha incrementat la nostra autoestima i la confiança en què podem superar-nos si posem de la nostra part.
Aquesta activitat ens ha motivat, hem après i ens ha valorat el nostre esforç.
Avui hem vist que les matemàtiques no són només nombres i càlculs; sinó també imaginació, estratègies, reptes, investigacions... Hem sortit de la rutina, hem treballat amb grup i  hem comprovat que les matemàtiques poden ser divertides.
A partir d’ara segur que ja no direm, per a què ens serveix això? Les matemàtiques són útils, hem vist que les podem aplicar a moltes activitats de l’entorn.
Avui els alumnes hem estat els protagonistes. Treballar en grup ha fet que ens impliquéssim més, hem estat més responsables, ens hem formulat preguntes, hem après a escoltar diferents propostes i hem hagut de decidir la més adequada. D’aquesta manera hem comprovat que tots podem aportar coses interessants al grup, això ens ha donat confiança i ens ha ensenyat a tenir iniciativa.
A partir d’ara segur que tindrem una actitud més positiva davant  les matemàtiques , ja no tindrem tanta por a l’error perquè ens han ensenyat que és el pas previ per resoldre un problema. L’important és progressar.
Tothom pot fer matemàtiques i tothom necessita les matemàtiques.

 Alumnes de 2n A