BIOLOGIA I GEOLOGIA
L’optativa Biologia i
Geologia de 4t ESO pretén aprofundir en els coneixements sobre la matèria de
Ciències Naturals ja iniciats a 1r de l’ESO.
És una assignatura
necessària per cursar , posteriorment, el Batxillerat Científic i d’altres
modalitats on també pot ser necessària pels coneixements que aporta.
Els continguts que
s’imparteixen són:
*La cèl·lula, unitat de vida
*L’herència biològica
*L’evolució
*Ecosistemes
*La Terra i la seva estructura interna
*La Tectònica de Plaques
*La història de la vida a la Terra
Dins dels objectius fonamentals de l’assignatura es
troben:
- Iniciació al treball
científic
- Relacionar fets
científics amb la vida quotidiana
- Cercar i seleccionar
informació científica
- Analitzar críticament
qüestions científiques controvertides
- Preparar als alumnes com
a participants en la societat actual amb gran desenvolupament científic i
tecnològic.
CIÈNCIES APLICADES A L’ACTIVITAT
PROFESSIONAL
L’optativa Ciències aplicades a l’activitat professional permet l’adquisició
de coneixements bàsics en tècniques experimentals en l’àrea científica així com
aconseguir la disciplina necessària en
el treball al laboratori.
El seu objectiu és proporcionar als alumnes orientacions sobre mètodes
pràctics en ciència i la seva aplicació a nivell professional i del medi
ambient.
Els continguts previstos són els següents:
- Tècniques bàsiques de laboratori
- Ciència i medi ambient
- Recerca, desenvolupament i innovació.
Aquesta matèria optativa és bàsica per l’estudi de certes famílies
professionals com són: Agrària, Sanitària, Química , Indústries
Agroalimentàries, etc. Tanmateix també es recomanable , pel seu caràcter
pràctic, per alumnes que volen cursar Batxillerat en l’opció científica i
tecnològica.
MÚSICA
L’optativa de música està destinada a
aquells alumnes que triïn el batxillerat humanístic-social o bé un CFGM.
L’objectiu és conèixer diferents tipus i
estils de música, així com música de cultures diferents. També aprofundir en
aspectes ja treballats en altres cursos, fer conèixer repertori de música
simfònica, d’òpera i sarsuela, música de banda i música tradicional. En el camp
de la música moderna es treballaran peces de formacions anglosaxones
importants, amb enregistraments de concerts en directe, repertori de twist, la
Nova Cançó Catalana, Bossa Nova, música de cinema i teatre musical.
INFORMÀTICA
- Disseny assistit amb ordinador (CAD) treball amb
2 dimensions i 3 dimensions.
- Impressora
3D: Configuració i fabricació a,b la impressora 3D
- Maquinari (Hardwarwe) dels PCS: Diferents
components dels pcs
- Xarxes informàtiques: explicació i muntatge de
les parts d’una xarxa LAN
- Programari d’Àudio: editar i gestionar
fitxersmusicals
- Tractament de la imatge: editar i gestionar les
imatges
4MO2.- INFORMÀTICA-REVISTA
Aquest
crèdit va dirigit als alumnes de 4rt social-humanístic que vulguin aprendre
programari informàtic necessari per desenvolupar el projecte de la revista La Mòbila:
Programari:
Gimp com a
editor d’imatges.
Google drive
com editor de text i compartir tasques.
Wix com
editor de webs
Scribus per
maquetar .
Cada alumne
és membre de l’equip de redacció, per la qual cosa es valora la seva
implicació, autonomia, aportació d’idees i responsabilitat.
Entre tots
els membres de l’equip redactor es decideixen les notícies i el format que
faran possible la Mòbila .
Es procura
que cada alumne gestioni la seva notícia; cerca d’informació, preguntes,
redacció, correcció i millora, imatges i
la seva posterior maquetació.
VISUAL I PLÀSTICA
OP MOD 1
L'assignatura de visual i
plàstica imparteix unitats didàctiques de dibuix tècnic, la primera meitat de
curs, de septembre a gener. La segona meitat imparteix unitats de dibuix artístic, de gener a maig.
OP MOD 3
L' assignatura de visual i plàstica imparteix
unitats didàctiques de dibuix tècnic,el primer trimestre , i unitats de dibuix artístic ,el segon i tercer
trimestre.
TECNOLOGIA
4MO1
Aquest
crèdit va dirigit als alumnes motivats en fer un batxillerat tecnològic.
Contingut:
L’habitatge: Disseny de l’habitatge realitzant plànols a escala i en 3D
utilitzant Sketchup , instal·lacions elèctriques, de calefacció i refrigeració, d’aigua freda i
calenta. Habitatge eficient
energèticament i aspectes d’automatització (Domòtica)
Electricitat:
Estudi dels circuits de corrent continu, disseny de circuits (ex: dissenyar el
circuit elèctric de la casa bioclimàtica)
i càlculs de magnituds elèctriques.
Electrònica
digital i analògica: Estudi dels components (LED´s, díodes, resistències,
transistors, sensors de temperatura, de llum…) i disseny de circuits (ex: obrir
el llum del jardí quan es fa fosc). Disseny de circuits amb portes lògiques per
automatitzar processos més complexes.
Pneumàtica: Els circuits pneumàtics s’activen per aire
comprimit. Coneixerem els seus components principals, dissenyarem circuits.
Farem pràctiques amb simulador.
Robòtica:
Utilitzarem el robot Lego. El construirem i programarem per tal de realitzar tasques concretes.
TECNOLOGIA 4MO3
Aquest crèdit va dirigit als alumnes motivats en fer CFGM.
Contingut:
- L’habitatge: Disseny de
l’habitatge realitzant plànols a escala, instal·lacions elèctriques, de
calefacció i refrigeració, d’aigua freda i calenta. Habitatge eficient
energèticament i aspectes d’automatització (Domòtica).
- Electricitat: Estudi dels
circuits de corrent continu, disseny de circuits (ex: dissenyar el circuit
elèctric de la casa bioclimàtica) i càlculs de magnituds elèctriques.
- Electrònica digital i
analògica: Estudi dels components (LED´s, díodes, resistències,
transistors, sensors de temperatura, de llum…) i disseny de circuits (ex:
obrir el llum del jardí quan es fa fosc).
- Pneumàtica: Els circuits
pneumàtics s’activen per aire comprimit. Coneixerem els seus components principals,
interpretarem circuits.
De cada apartat anterior es fa un treball pràctic, en grup i/o
individual, d’aplicació dels
coneixements adquirits.
FISICA i QUIMICA
La assignatura de
Física i química a quart curs de ESO en
el nostre centre és una optativa obligatòria
per tots els alumnes que volen fer el batxillerat científic.
La matèria de
física i química té un caràcter formatiu i preparatori. El seu estudi ha de
promoure en l’alumnat l’interès per cercar respostes científiques als interrogants que els planteja el contacte directe amb la naturalesa.
Els estudiants han de poder establir
relacions entre la física i química i l’entorn. Cal evidenciar la presencia de
la física i de la química en contextos de tota mena.
El currículum de Física es centra en l'estudi dels principis que governen
el moviment de les partícules i les ones, que han donat lloc a la física
moderna. El contingut de Química se centra en el de la interpretació de
propietats de les substàncies i dels seus canvis en funció de la teoria
atomicomolecular.
LLATÍ
Aquesta assignatura
té una doble vessant: en primer lloc la llengua llatina, i la seva evolució cap
a les llengües romàniques, principalment el català i el castellà; i en segon
lloc la cultura llatina: aquesta part es desenvolupa exclusivament a la classe
d’ informàtica, amb jocs i divertiments i la creació de un blog personal
OBJECTIUS
- Conèixer les arrels i l’ evolució de la llengua
llatina.
- Explicar el parentiu entre las llengües,
vinculades a un origen comú, comparant les seves estructures.
- Comprendre els llatinismes incorporats a la
llengua pròpia.
- Conèixer l’etimologia i el significat de les paraules.
- Conèixer la cultura i la civilització llatina.
CONTINGUTS
1. El llatí, origen
de les llengües romàniques
2. El lèxic: formació
y composició
3. El sistema de la
llengua llatina: elements lèxics.
4. Vies no
lingüístiques de transmissió del món clàssic
L’optativa de francès a 4t és una continuïtat del que hem anat fent
durant els tres cursos anteriors i que seguiran cursant el mateix grup
d’alumnes que ho han fet de primer a tercer.
Durant aquest curs, a part de seguir treballant continguts gramaticals i
de lèxic, també es posarà accent pel que
fa a la cultura i civilització: països francòfons arreu del món, gastronomia,
festes, costums...
FILOSOFIA
La filosofia es caracteritza per la reflexió radical i crítica sobre els
problemes fonamentals que afecten a l’ésser humà així com per l’interès per una
comprensió aclaridora del món i de la vida que permeti la seva orientació.
Seguint aquesta idea al llarg del curs reflexionarem al respecte dels problemes
fonamentals que plantegen els diversos àmbits de la nostra realitat, com la
ciència, l’ètica, l’antropologia o l’art.
Centrarem la nostra metodologia amb la idea “no s’aprèn filosofia sinó
que s’aprèn a filosofar”, per tant, allò que guiarà la nostra pràctica serà la
formulació de preguntes i problemes que puguin ser beneficiosos per
desenvolupar l’adquisició d’hàbits que fomenten l’esperit crític així com
determinades capacitats lligades tradicionalment a la reflexió filosòfica com
ara el treball amb textos, idees i conceptes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada