30 d’octubre 2013

LA FINA ANGLÈS OMPLE LA SALA D'ACTES DEL CENTRE DE LECTURA DE REUS

Ahir, dimarts, la Sala d'Actes del Centre de Lectura va quedar petita per donar cabuda a tots els amics, família i companys que vam voler estar amb la Fina en l'acte Lletres del camp: la trajectòria literària de Fina Anglès. D'una manera molt original i entranyable i, amb la col.laboració de la seva germana, vam anar coneixent anècdotes, pensaments i vivències, que ens van acostar a la seva infantesa, als seus somnis, anhels i a la seva literatura. La Fina narradora, poetessa, assagista, investigadora... se'ns va anar mostrant amb pinzellades del Codolenc, el gegant, de la Bella Lluna, del conte solidari Un grapadet d'arròs, de la Ruta Mir Manent i de les cantates Allò que no podia ser; Foc, foc, xip, xap, xop, i Nit de Nits. Precisament, la sorpresa va arribar de la mà de la Coral Infantil del Centre de Lectura que va cloure l'acte amb la interpretació de tres peces de les cantates.
Amb expressions com "procuro envoltar-me de coses que em diguin coses", "valoro l'amistat per damunt de tot perquè dones i reps sense esperar res a canvi" i "la Bella Lluna  és l'adult que estima una criatura independentment del vincle que tingui" ens podem fer una idea de la gran persona que hi ha darrere de l'escriptora. Com que, com ella mateixa diu, "no té cap intenció de deixar d'escriure" li desitgem que continuï per molt de temps la seva tasca literària.
Enhorabona!

                                                                                                Bella Lluna em vetlla el son
                                quan tinc ganes de dormir;
                                m'acompanya amb la claror,
                                em fa llum prop del coixí.

                                 [...]

                                 Però si els somnis em fan por
                                   i cridant m'he desvetllat...
                                    Bella Lluna em fa l'ullet
                                    i tot queda il.luminat.

                                 Junt amb ella mils d'estels
                                    allà dalt al firmament
                                    s'enriolen, s'enriallen


                                 i el meu món sembla d'argent!




Adela Nolla