30 d’abril 2014

CLASSIFICATS PER A LA SEMIFINAL!!

El dimarts 29 d’abril, els alumnes de 3r i 4t d’ESO  del nostre centre: El Miquel Arjona, la Paula Martí  i el Nil Munté van ser els guanyadors dels quarts de final de la X edició del Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta. Aquest triomf els ha classificat per a la semifinal , que es durà a terme el proper  dimecres  14 de maig al Palau Bofarull de Reus. En aquest certamen els participants s’agrupen en diferents categories segons l’edat. La categoria dels nostres alumnes va ser la Tropa de Corsaris, la dels participants més grans. Van haver de llegir, entre 3, fragments de la novel·la de Jules Verne Viatge al centre de la terra. Ho van fer perfecte, tant pel que fa a la dicció com a l’entonació i representació dels personatges.
També hem d’agrair  la presència de l’Anna Gil, alumna de 3r C, que els va donar ànims des del pati de butaques perquè ens va acompanyar com a suplent.

Enhorabona a tots!

CONSTRUÏM LÍNIA DE CENTRE DES DE L'ÀMBIT LINGÜÍSTIC


Ahir, dimarts 29 d'Abril, a les 19.30 h a la Fundació Reddis de Reus es va celebrar la Conferència "Construim línia de centre des de l'àmbit lingüístic" a càrrec de Rosa Maria Codines  A l'acte hi varen assistir professionals de l'Educació, Inspectors d'Ensenyament, autoritats polítiques i professors del nostre centre.
Aquest acte tanca el cicle de conferències que la Fundació Reddis, dirigida per l' Inspector d'Ensenyament Sr Valero Camps, va iniciar aquest curs.

La Direcció

29 d’abril 2014

PROVES CANGUR. PUNTUACIONS

Ja s’han fet públics els resultats de les Proves Cangur. Cal destacar la posició final que ha assolit l’Adrià Gómez Olivé, alumne de 3r d’ESO del nostre centre, que ha entrat dins del grup d’alumnes amb el 3% de millors puntuacions. Enhorabona!!!! I també a tothom que va participar. Si voleu conèixer en quin lloc veu quedar i quina puntuació veu treure, podeu preguntar-ho al vostre professor de Matemàtiques.
Exemple d’enunciat del Cangur-2014 (Nivell 1 = 3r ESO):

Fent servir quatre d’aquestes cinc peces es pot formar un quadrat. Quina peça no s’ha de fer servir?


ALUMNES DE SEGON DE BATXILLERAT DE RIUDOMS REPRESENTEN A LA PROVÍNCIA DE TARRAGONA EN LA V OLIMPÍADA DE GEOGRAFIA D'ESPANYA

El passat 5 i 6 d’abril, Arnau Bes i Gabriel Arbonès, alumnes de Segon de Batxillerat de Riudoms, van participar a la V Olimpíada de Geografia representant la província de Tarragona. Gabriel Arbonès va quedar classificat en novena posició i va ser guardonat amb un accèssit.



Un mes abans, aquests dos alumnes havien estat classificats en la fase local, en primer lloc en Gabriel i en tercer lloc l’Arnau, després d’haver fet una prova a la universitat de Geografia de la Universitat Rovira i Virgili. Aquesta prova estava oberta a tots els alumnes de Segon de Batxillerat de la província de Tarragona i constava d’un examen tipus test.

Apart de rebre un seguit de premis, aquest dos alumnes riudomencs i l’Óscar, alumne de la ciutat de Tarragona classificat en segon lloc, van tenir l’oportunitat de representar la seva província en la V Olimpíada de Geografia d’Espanya celebrada el 5 i 6 d’abril a la ciutat aragonesa de Jaca amb totes les depeses pagades.

El dia 5, els representants de la majoria de províncies d’Espanya (tret d’Andalusia i Castella de Maxa ,a grans trets) es van reunir a la residència universitària on dormirien, farien els àpats i al dia següent realitzarien la prova estatal. Durant la tarda els participants es van dedicar a conèixer els entorns de Jaca (es troba als Pirineus aragonesos), descobrir la història d’aquelles terres i van visitar el monestir de San Juan de la Peña, panteó dels reis d’Aragó.

El dia 6, de bon matí tots els participants van fer la prova estatal de geografia que constava d’un examen de 100 preguntes tipus test amb opció múltiple. Les preguntes correctes valien un punt mentre que les incorrectes restaven 0,1, hi havia la possibilitat de no sumar ni restar si deixaves la pregunta en blanc. La prova va durar hora i mitja.

Mentre es corregien els exàmens els participants van recórrer el casc històric de Jaca. Van poder visitar l’imponent ciutadella, la catedral romànica i la plaça del mercat. Una vegada acabat el passeig, alumnes i professors es van reunir a la sala d’actes de l’ajuntament de la ciutat on es va fer l’entrega de premis. Primer es va precedir a donar obsequis a tots els representants de cada província. Després va ser el moment de donar un accèssit als classificats entre el quart i desè classificats. Gabriel Arbonès va aconseguir el novè lloc i va rebre un accèssit com a reconeixement. Finalment, es van premiar els tres guanyadors.

Tot just després de dinar, tots els participants van marxar cap a les seves respectives províncies encara amb el record present de la gran experiència que havien viscut durant aquells dos dies.   




25 d’abril 2014

TÀRRACO ROMANA

El passat 10 d’abril, els alumnes de llatí i grec de 1r i 2n de Batxillerat van anar d’excursió a Tarragona.




Pel matí, van fer una visita a la Tàrraco Romana guiada pel propi professor, Jose Luis Cimarras. Van poder gaudir de les muralles, del temple, dels fòrums, el pretori, l’amfiteatre i finalment el circ.
Al migdia els alumnes van tenir un temps lliure per dinar.

Per la tarda van anar a veure una obra de teatre: El soldat fanfarró (Miles Gloriosus), obra escrita per Plauto. Abans de començar la obra hi va haver una benvinguda amb una xaranga per a tots els alumnes on qualsevol podia baixar a ballar a l’escenari i unir-se a la gresca.


La obra va ser interpretada per el Grupo In Albis de l’institut Fuente Nueva de Morón de la Frontera (Andalusia); on hi van assistir com a públic prop d’un miler d’alumnes de llatí i grec de tota Catalunya.



Amanda Ferrer i Marina Fuentes

LA PORTADA DE L'AGENDA PEL PROPER CURS

Com cada any, els alumnes de l'optativa d'Educació Visual i Plàstica de 4t d'ESO han dissenyat la portada de l'agenda. El curs passat, alguns alumnes, ens van proposar que fòssin  els mateixos  alumnes els que  triessin l'agenda que més els hi agradava. Com a resposta a aquesta petició,  aprofitant el dia de la Jornada Cultural, els alumnes i els professors del centre vàrem votar el disseny que ens va agradar més.
Ens ha sorprés positivament la gran quantitat de gent que va votar ( 277). Cal destacar que prèviament al concurs, es va fer una tria dels 13 millors treballs . El disseny guanyador ha estat el del Jordi Molero, el segon lloc l'ocupa el disseny de l'Amal Sadqui i el David Villalonga i en tercer lloc tenim el treball del Mohamed Moussati i Mihai Mazilu.
Felicitem a tots els seleccionats perquè els treballs eren molt bons i la votació ha estat complicada. També volem deixar constància de la dificultat que suposa realizar treballs d'aquests tipus.
Les imatges que aparèixen a continuación són dels treballs guanyadors per ordre, el primer és el del Jordi Molero.
 


 

23 d’abril 2014

CONCURS PUNT DE LLIBRE

Avui, els tutors de tots els grups repartiran un punt de llibre per cada alumne del centre. El disseny és del Nil Munté.
El diumenge es va fer l'entrega de premis del concurs de punt de llibre d'aquest any. El guanyador ha estat Nil Munté, el 2n premi Emma Llurba Baró i el 3r és Mar Bonet.
Felicitem als guanyadors i recomanem a la resta d'alumnes que el pròxim curs participin al concurs.


VENDA DE ROSES A L'INSTITUT


Es comunica a tot el personal del centre que AVUI, dia de Sant Jordi, els alumnes de 4t d'ESO vendran roses a 3€.


XERRADA: LLEGIR A CASA

Mares i pares dediquem bones estones a ensenyar a parlar als nostres fills. Si haguéssim d’explicar com ho hem fet, potser no en sabríem, però el cert és que tots ens en sortim. Els nostres fills i filles acaben parlant.
Més tard arriben els contes de sempre, potser, talment com si fossin una part obligada de la infància. Ho són realment?. Al cap de pocs anys els contes s’acaben, la canalla ja va a l’escola, ja saben llegir. Els pares i les mares iniciem una lenta, però constant, retirada.
En un món d’imatges, és realment important saber llegir?. I encara més, és important que t’agradi llegir?.  La canalla llegeix?. Els pares i les mares de la canalla grandeta sovint diem: “El meu fill no llegeix, prefereix la televisió”. “La xiqueta té un munt de llibres i ni se’ls mira” . “A casa ens posem molt nerviosos quan llegim junts!” “ El meu xiquet prefereix l’ordinador”....
Quan la canalla són més petits els comentaris acostumen a ser diferents. “A casa ja no expliquem contes, el xiquet ja sap llegir tot sol”. “Nosaltres n’expliquem un cada dia”. “La nena sempre vol que li expliquem el mateix conte”,...

Als mestres sovint se’ls demana la seva opinió a l’entorn de si:

-          És millor explicar contes o llegir-los?
-          S’ha d’obligar a llegir a la canalla?
-          Fins quina edat s’han d’explicar contes?
-          S’ha de llegir cada dia?
-          Quin llibres són més bons a determinada edat?

Aquestes preguntes, i moltes altres, es formulen sovint quan els adults parlem del llegir i de la canalla. Potser estaria bé comentar-ho junts.


Us esperem a l’Epicentre Gaudí el dijous 24 a les 8 del vespre
a càrrec d’Enric Queralt i Catà

Mestre, formador i psicopedagog

RESULTAT DEL SORTEIG DE LES CISTELLES SOLIDÀRIES AMB MANS UNIDES



CISTELLA ROSA:     0311 a 0320
CISTELLA VERDA:  0601 a 0610
CISTELLA BLAVA:   2251 a 2260

Les persones que tingueu les tires guanyadores posseu-vos en contacte amb l’INS Joan Guinjoan. Tlf. 977768432



Volem agraïr la col·laboració de tots els comerços que han fet possible aquest sorteig amb el donatiu dels seus productes.

22 d’abril 2014

PRESENTACIONS D’ESTUDIS UNIVERSITARIS

"El nostre futur fa anys que ens preocupa. Ara, hem de pendre la primera i una de les decisions més importants de la nostra vida professional. Hem d'escollir una carrera i una universitat on hem d'invertir el nostre temps durant quatre i cinc anys.
Aquesta decisió és la que ens permetrà independitzar-nos del que sempre hem tingut, de la seguretat que pares i professors ens han donat des del nostre primer dia al parvulari. 
És hora de triar una universitat que ens farà de casa durant els anys més importants de la nostra vida i és per això que són tan útils les xerrades sobre les universitats que ens van fent al llarg del curs. Aquestes, ens ajuden a comparar i a tenir criteri suficient sobre quin ambient universitari ens interessa, sobre quina carrera ens convé més, sobre els plans d'estudis de cada universitat...



N'hi ha que saben quina carrera escollir des que van entrar a pàrvuls; n'hi ha que necessiten agafar-se al seu talent; n'hi ha que simplement no tenen ni idea de per on tirar. 

Les xerrades sobre universitats parlen d'això, d'intentar orientar-nos i treure'ns les pors d'equivocar-nos. 

Gràcies a  la  Universitat Pompeu Fabra, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Autònoma de Barcelona i a la Universitat de Barcelona per explicar-nos què significa entrar a la universitat.  

També agraïr a la UIC, IQS, UDL, UDG, UVIC i UPC per l'informació que van enviant sobre els seus graus."


Mariona Ollé

VIII FÒRUM TRICS

El passat 4 d'abril, els alumnes de 1r de Batxillerat de la modalitat científica-tecnològica vam anar al Complex Educatiu de Tarragona a celebrar el VIII Fòrum Trics. A quarts de 9 del matí entràvem al teatre, on ens van explicar què faríem durant el matí.
A partir de les 10h fins les 13h vam assistir a nou exposicions del treball de recerca de tots els alumnes participants de 2n de Batxillerat, dividides en tres franges horàries de tres quarts d'hora cadascuna i separades per mitja hora de descans.
A més a més, dues alumnes de 2n de Batxillerat, la Mariona Ollé i la Raquel Jódar, van anar a exposar el seus respectius treballs que tracten dels bessons i del son i dels somnis. Totes dues, tot i els nervis que van passar, creuen que va ser una molt bona experiència poder parlar davant d'un públic tan ampli.
Des de 2n de Batxillerat animem els alumnes de 1r a fer un bon treball de recerca!

Raquel Jódar

02 d’abril 2014

PARTICIPEU EN ACTIVITATS SOLIDÀRIES A LES JORNADES CULTURALS!!

El divendres 11 d’abril celebrem les jornades culturals a l’INS Joan Guinjoan.
Durant tot el dia es duran a terme diferents tallers, actuacions, tornejos, conferències, exhibicions, concursos, activitats esportives, etc.
A més s’han organitzat diferents activitats solidàries per recollir fons per a l’ONGD Mans Unides que lluita per eradicar la fam i la pobresa en el món des de 1960.
Tots els diners recollits s’enviaran a l’ONG per col·laborar en el seu projecte educatiu que té com a objectiu construir 4 aules a l’escola d’Educació Secundària de Limdapura (Índia).
A Limdapura , situat en el cinturó tribal de Gujarat, els seus habitants no posseeixen terres pròpies i viuen assetjats i explotats pels terratinents i prestadors de la zona. Tots ells viuen per sota del llindar de la pobresa i tenen un nivell d'analfabetisme alt.
Col·laborant podrem ajudar a què  els estudiants de la zona puguin gaudir del dret a l’educació.

Volem comptar amb tu, perquè entre tots siguem capaços de fer realitat el projecte de construir un món nou. Ens ajudes?



MOLTÍSSIMES GRÀCIES PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ!!!

JA US INFORMAREM DE L'IMPORT RECOLLIT  AL BLOG DE LA NOSTRA WEB.

01 d’abril 2014

XERRADA D’ECONOMIA I FINANCES

Els alumnes d’Economia de 1r curs i els d’Economia de l’Empresa de 2n curs de Batxillerat hem comptat avui amb la presència de Jordi Andreu Corbatón,  professor de finances a la Facultat d’Economia de la URV, assessor d’empreses, a més d’escriptor i il·lustrador. A classe ja hem tingut l’oportunitat de llegir el seu llibre de misteris financers anomenat Pull-back.
Ha compartit amb nosaltres la seva experiència laboral, i ens ha donat també consells pràctics per la presa de decisions. Alguns d’aquests consells i que ens poden ser útils en el moment de decidir els estudis que volem fer són: marcar-nos objectius, dedicar-nos a allò que ens agrada, saber veure quan ens convé fer un canvi, i no tenir por de fer-lo. A més de respondre moltes preguntes sobre economia, estudis universitaris i inversions, també ens ha ensenyat de forma pràctica com funcionava la borsa quan no era mercat continu, el que s’anomena  de viva veu. De fet encara existeix aquest sistema a les borses de NY i de Chicago. Hem fet una simulació de compres i vendes d’accions utilitzant les senyals que es fan amb les mans. Tot i que és molt divertit ens ha fet reflexionar que la borsa no és un joc, i que és important saber distingir entre especular i invertir.



TNC I SANTA MÒNICA

Aquest passat dimecres, 26 de març, els alumnes de Batxillerat vam anar a passar el dia a Barcelona. A l’arribar ben d’hora, després d’haver esmorzat, vam visitar el Centre d’Arts Santa Mònica. Hi havia una exposició temporal de Sistematúrgia, realitzada per l’artista Marcel·lí Antúñez.
El nom de l’exposició pot semblar una mica xocant: és la combinació dels conceptes de dramatúrgia i sistemes computacionals. Les instal·lacions permeten que els visitants puguin interactuar amb les seves obres: per exemple, una peça de fusta vertical amb uns sensors, que al passar-hi la mà per sobre emet sons de moments feliços.
Al sortir de l’exposició ens vam dirigir a Plaça Catalunya, on vam tenir temps lliure per dinar. A les quatre vam enfilar altra vegada a l’autobús per anar cap al Teatre Nacional, on ens esperava l’obra: Ocells i llops, escrita pel cèlebre Josep Maria de Sagarra.
Tracta de les polèmiques d’una societat al bell mig de la postguerra, com l’avortament, la corrupció o l’homosexualitat. L’obra gira al voltant d’una mare, fràgil com una nina, que lluita amb totes les seves forces per allunyar i silenciar totes aquestes dificultats, en què els seus fills es veuen involucrats.

                                                                                  Marta Dalmau Artal